Liepupes vidusskola Liepupes vidusskola
"Veiksmes", Liepupes pagasts, Salacgrīvas novads, Latvija LV-4023
+371 6402 0376
+371 6402 0354
liepupesvsk@salacgriva.lv
·  Nodarbību saraksts


<< Decembris 2017 >>
POTCPSSv
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031



Latvijas Kultūras kanona otrā nodarbība, 1.XII 2017.g. 05.12.2017

 

Latvijas Kultūras kanona otrā nodarbība, 1.XII 2017.g.

 

SKATUVES MĀKSLA

 

1.XI Liepupes vidusskolā notika kārtējā, kopīgā audzināšanas stunda, kurā piedalījās 5.-12.klašu skolēni un audzinātāji.

Kultūras kanona apzināšana, tā vērtību aktualizēšana, pievērš uzmanību kultūras procesu daudzveidībai un vērtību sistēmu atšķirībām, kā arī veicina skolēnu radošumu un pilsonisko līdzdalību Latvijas kultūrtelpas veidošanā. 

Skatuves mākslas nozarē izceltas 15 personības un viņu individuāli radītās mākslas izpausmes.

Skolēniem bija patīkami uzzināt par baletmeistari Helēnu Tangijevu-Birznieci, kā vienu no pirmo Deju svētku virsvadītājām. „Gatves deja” un „Rucavieti” ir šīs mākslinieces horeogrāfija.

Patīkami apzināties, ka mūsu mazajā Latvijā ir bijis  domubiedru teātris, dzejas teātris, psihoanalītiskais teātris un tos vadījuši tādi režisori kā Eduards Smiļģis, Pēteris Pētersons, Oļģerts Kroders, Ādolfs Šapiro, Alfreds Jaunušans, Māra Ķimele.

Katru gadu Eduarda Smiļģa dzimšanas dienā, 23. novembrī, Latvijas teātra nozare svin „Spēlmaņu nakti”. Alfreds Jaunušans teātra izrādes padarījis par tautas svētkiem. Katru gadu Jāņus kādā no Latvijas novadiem ielīgo luga „Skroderdienas Silmačos”.

Skolēniem bija iespēja iejusties režisora lomā un izveidot scenāriju Henrika Ibsena lugai „Brands”, par jauno garīdznieku, kas seko savam moto „visu vai neko”

Pēc iepazīšanās ar Roberta Ligera Rīgas pantomīmu, 6.klases skolēni bija sagatavojuši pārējām klasēm scenārijus skečiņiem - “Nelaime” (rādīja 9.klase), “Neveiksmīgā stunda” (rādīja 12.klase un audzinātaja Inese Broka), “Pēkšņais Negaiss” (rādīja 5.klase un audzinātāja Iveta Špūle), “Pārsteigums mežā”. Skolēni uzaicināja palīgā audzinātājus un ar uzdevumiem veiksmīgi tika galā.

Iepazīstoties ar Latvijas Skatuves Mākslas šedevriem, visiem bija iespējas paskatīties un paklausīties fragmentus no filmām “Mērnieku laiki”, “Elpojiet dziļi”, no komēdijas „Ar būdu uz baznīcu”, no lugas „Lilioms”, kur  komponista Imanta Kalniņa un dzejnieka Māra Čaklā dziesma „Atkal, atkal ir debesis pušu” kļuvusi par Latvijas Nacionālā teātra himnu. Atcerējāmies Kultūras Kanonā iekļautos leģendāros aktierus Uldi Pūcīti un Antru Liedskalnņu.

Pavisam maz mums atlika parunāt par 21.gadsimta brīnišķīgo Jaunā Rīgas Teātra režisoru Alvi Hermani, kas veiksmīgi ar lugu “Revidents” un citām lugām nes un nesīs Latvijas vārdu pasaulē.

Latvijas kultūras vērtību apzināšana un tālāk nodošana ir mūsu Liepupes vidusskolas skolēnu Labie darbi, sagaidot Latvijas 100. dzimšanas dienu. Nākošā nodarbība jau 2018.gada janvārī, ko ar nepacietību jau  gaidām.

 

Audzinātāju MK vadītāja, 6.klases audzinātāja: Rita Gulbe

Fotogrāfijas skatīt šeit... 



Mūsu nākotne un Robotika 24.11.2017

 

Mūsu nākotne un Robotika

Latvijā inženierzinātņu jomu ekonomikas un izglītības eksperti pasludinājuši par prioritāti, kura jāattīsta un kurai jāpiesaista skolēnu interese. 

Pateicoties ESF projektam – „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai. Eiropas Sociālā fonda projekts. Projekta numurs: 8.3.2.2/16/I/001”, Liepupes vidusskolas skolēniem bija iespēja tikties ar IT speciālistu no biedrības „Tehniskā izglītības un jaunrades skola” Dāvi Kundziņu, kurš raiti darbojoties ar programmām un robotiem, atklāja Liepupes vidusskolas jauniešiem, cik interesanta un daudzveidīga ir IT speciālista ikdiena, un cik daudz iespēju tā sniedz. Robotikas stundās, kur praktiskās nodarbībās dzirdējām arī stāstījumu par inženierzinātnēm, nākotnes profesijām, par robotu iespējām un par to, ko mēs varam darīt jau šodien, lai roboti būtu mūsu draugi un sabiedrotie.

Robotika sastāv no trim lietām – mehānikas, elektronikas un programmēšanas. Attiecīgi ar šīm trim daļām mums arī jāsāk darboties, saliekot tās kopā, veidojas viens robots.  Lai rastos interese, bērniem vispirms jāredz, kā šīs teorētiskās zināšanas darbojas praksē, un robotu būve ir viena no iespējām.

Jaunākās klases 1.-4., darbojās ar Wedo 2.0 robotiņiem, izveidoja automobili ar 2 veidu pārnesumiem, zobratiņiem. Pie mazākiem apgriezieniem auto ir lēnāks un spēcīgāks, bet pie lieliem-ātrāks, un tas viss tikai samainot lielo un mazo zobratu vietām. Lai cik gudri būtu roboti, tomēr vienmēr ir vajadzīgi cilvēki, kas apkopj, pārbauda, nomaina detaļas.

Darbošanās ar robotiem bērniem attīsta loģisko domāšanu, uzlabo spēju pieņemt lēmumus, analizēt, arī sadarboties komandā.5.-9.klases skolēni programmēja robotus –“visurgājējus”, kuram bija jānobrauc gar skolas sola malu nenokrītot no tā (pa taisnstūri). Lai izpildītu uzdevumu skolēnam “jādraudzējas” gan ar matemātiku, gan fiziku, tas ir, jāzina kā aprēķina riteņa apkārtmēru, taisnstūra perimetru, jāsaprot riteņu kustība pagriezienos, jāpieslīpē komandas robotam.

Šoreiz Liepupes vidusskolā viesojās IT speciālists Dāvis Kundziņš, liels paldies viņam par šo brīnišķīgo darba dienu.

Robotikas nodarbības aizved līdz programmēšanas, datordizaina un inženierzinātņu specialitātēm

                                                 Robotikas pulciņa vadītāja Rita Gulbe

Fotogrāfijas no nodarbībām  skatīt šeit...

   

“Aspired zinātnes diena” Liepupes vidusskolā 16.11.2017

 

“Aspired zinātnes diena”  Liepupes vidusskolā

 

15. novembrī ESF darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5.specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs “ projekta “karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs “ Nr 8.3.5.0/16/I/001 ietvaros notika “Aspired zinātnes diena”  Liepupes vidusskolā .

Rīts sākās ar rosību ķīmijas un fizikas kabinetos, jo tieši ķīmiķa un fiziķa profesijai tika pievērsta uzmanība – Egita Želve no Ventspils  zinātnes  centra „Aspired” iepazīstināja mazos 1., 2., 3. Klases ķīmiķus ar to, ka no dažādām sadzīvē izmantojamām vielām var pagatavot kaut ko jaunu un īpašu. Katrs „mazais ķīmiķis” saņēma darba komplektu: cepurīti, cimdiņus, maisāmo lāpstiņu un krūzīti, kurā katrs varēja pagatavot savu „flaberi” jeb „slaimu” no PVA līmes, ūdens, pārtikas krāsvielas un borāka.  Čakli rosoties mazajiem ķīmiķiem, katrs ieguva sev vēlamās krāsas slaimu, kurš ievietots glītā maisiņā kā liels dārgums tika cilāts, apbrīnots, citiem rādīts un mājās aiznests. 

Fizikas kabinetā rosīgi strādāja pie kosmiskās raķetes izveidošanas: vispirms skolēni uzzināja, kad un kā radušās pirmās kosmiskās raķetes, cik ilgā laikā raķete nokļūst kosmosā un cik laika vajadzīgs, lai aizlidotu uz Mēnesi.  Nodarbības gaitā skolēni uzzināja, kādai jābūt raķetei, lai tā attīstītu pienācīgu ātrumu, un labi izrautos kosmosā.  Turpmākais jau bija nopietns konstruktoru darbs- izgatavot savu raķeti. Vislielākā jautrība un sajūsma sākās tad, kad raķetes bija jāpalaiž kosmosā- īpašs palaišanas mehānisms sastāvēja no kanalizācijas caurulēm, kurām galā pievienota PET pudele, uz kuras uzlecot (iedarbojoties ar spēku), raķete uzsāka savu lidojumu. Varat ticēt vai nē, bet veiksmīgāko konstruktoru raķetes pārlidoja pāri skolas jumtam! Tas ir vairāk kā 40 metrus!  Ar raķešu konstruēšanu un palaišanu nodarbojās 4., 5., un 6. klases.

7. un 8.klašu skolēni bija iesaistīti interaktīvā jautājumu- atbilžu spēlē- „Kodu pavēlnieks”- skolēni uzzināja kā informāciju kodē un atkodē dators, kā veidojas algoritms, un kā notiek informācijas nolasīšana. 

9. un 12. Klašu skolēni spēlēja līdzīgu interaktīvo spēli, kura saucās „Veiksmīgais lauksaimnieks”- izmantojot savas zināšanas informāciju tehnoloģiju jomā, pieslēdzot loģisko un stratēģisko domāšanu, katras  komandas uzdevums bija pirmajiem nokļūt finišā. Spēlei atvēlētais laiks bija viena astronomiskā stunda, un tai beidzoties, neviens zāli pamest negribēja, jo spēle tik tiešām radīja azartu un aizrautību. 

Tā, pateicoties ESF projektam Liepupes vidusskolā izglītojamie iepazina ķīmiķa, fiziķa,  konstruktora, inženiera,  datorspeciālista, lauksaimnieka un citas profesijas, papildus apgūstot prasmi klausīties un sadzirdēt, skatīties un ievērot, sadarboties grupā, komunicēt un rīkoties atbildīgi. 

 

Vairāk bildes skatīt šeit... 



Zinātnes centrā AHHAA Tartu 10.11.2017

 

Zinātnes centrā AHHAA Tartu

Pateicoties ESF projektam – „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai. Eiropas Sociālā fonda projekts. Projekta numurs: 8.3.2.2/16/I/001”, Liepupes vidusskolas skolēniem bija iespēja doties uz Tartu Zinātnisko centru AHHAA. Brauciena mērķis bija dot individuālu iespēju katram izglītojamajam interaktīvā veidā iepazīt fizikas likumus, mehāniku, optiku, astronomiju un  dabaszinātnes. 

 Lai uz Igauniju aizbrauktu visi skolas skolēni, tika noorganizēti divi braucieni:

1.      Pirmais brauciens notika 20. oktobrī, kad ceļā devās 5., 6., 7., 8. un 9. klases skolēni.

Par iegūtajiem iespaidiem AHHAA centrā, lai runā skolēni :

-         Man ļoti patika! Es uzzināju daudz ko jaunu. Patika planetārijs, kur  mēs skatījāmies lekciju par planētām. Patika, ka lekcija bija latviešu valodā. Uzmanību piesaistīja pacēlājs, kur, iesēžoties krēslā, divatā varēja paši pacelt sevi augstu, augstu, līdz pat centra griestiem. Es šo iespēju izmantoju vairākas reize, jo ļoti patika. Drosmīgākie gāja un izmēģināja braukt ar velosipēdu, kas bija augstu virs galvām, pie tam braukšana bija pa virvi. Es, nē!

-         Man AHHAA centrā patika šķībā istaba, bet mazliet galva sagriezās, kad iegāju „apgāztajā” istabā. Interesants bija spoguļu labirints, kuru ejot, bija jāuzvelk cimdi un jāskatās uzmanīgi! Man patika planetārijs. Daudz jautrību radīja ūdens telpa un ūdens siena.

-         Planetārijā es uzzināju par planētām un to pavadoņiem. Cik skaisti izskatījām zvaigžņotās debesis! Izstādes telpā varēja iepazīties ar cilvēka organismu - kauliem, asinsvadu sistēmu, iekšējiem orgāniem utt. Varējām izmēģināt pacelt mašīnu! Man ļoti patika akvārijs, kur varēja skatīties korāļu daudzveidību.

-         Man ļoti patika AHHA centrā! Tur bija interesanti. Visvairāk man patika planetārijs un gaisa ritenis. Patika izskriet tuneli, kur viss ap mani griezās, likās, ka gāžos, bet - nē! Bija bail, bet izmēģināju pacēlāju, kur paši sevi ceļ augšā, aizvēru acis un, aiziet! 

Tā kā mums paveicās ar laika apstākļiem, tad atpakaļceļā varējām pavērot Igaunijas dabu, mājas. Mēs priecājāmies par šādu izdevību. Paldies!

2.      Otro reizi uz Tartu devāmies pēc brīvlaika nedēļas – 3. novembrī. Nu uz AHHAA centru brauca – 1., 2., 3., 4 un 12. klases skolēni. Skolēnu iespaidi :

-      Man ļoti patika ik viss, ko varēja apskatīt un izmēģināt šajā zinātnes centrā. Vislielāko interesi raisīja velosipēds uz troses pie centra griestiem. Bija bail… uz velosipēda uzkāpu, bet neriskēju braukt. Interesanti bija planetārijā.

-      Esmu sajūsmā par velosipēdu! Urā! Nobraucu visu posmu!

-      Man patika planetārijs, kur ieraudzīju planētas, kas visu laiku riņķo! Es biju 9 reizes uz krēsla – pacēlāja. Uzrunāja arī velosipēds, ar kuru varēja braukt pa virvi, bet tikai, ja tavs auguma garums ir 1m 45 cm… Man vēl jāaug!

-      Centrā mēs redzējām visādas tehnoloģiskas lietas. Man patika planetārijā un krēsls – pacēlājs. Man šī ekskursija ļoti, ļoti patika.

-      Man patika spēlēs spēli, kur pats varēja braukt ar mašīnu.

-      Planetārijā, raugoties zvaigžņotajās debesīs, brīžam sagriezās galva. Cik viss bija reāls, īsts!

 

Lielu skolēnu sajūsmu izsauca Ūdens istaba un ūdens siena. Kāds pēc šiem priekiem bija tīri slapjš, bet ātri vien izžuva un devās tālāk zinātnes izzināšanas ceļojumā pa AHHAA centru. Sajūsmu izraisīja Spoguļu labirints un arī ačgārnie spoguļi, kuros labprāt spoguļojās skolotājas.

Tā kā man bija tas gods doties ekskursijā abas reizes, tad atļaušos teikt lielu paldies visiem, kas pielika savu roku, lai tiktu noorganizēts šis pasākums, lai visi skolas skolēni apmeklētu šo zinātnes centru un gūtu daudz pozitīvu iespaidu. Kāds no skolēniem pirmo reizi savā mūžā brauca pāri Latvijas robežai un nokļuva „ārzemēs”. 

Skolotāja : I. Špūle un 

  Liepupes vidusskolas -  2., 4., 5., klases

skolēni – Ieva L., Lars, Diāna, Kate, Sintija,

Ieva R., Sintija, Una, Justīne. 



Galda tenisa turnīrs skolā 17.10.2017

 

Galda tenisa turnīrs skolā

Skolas dome 13.oktobrī rīkoja skolā Ping-pong sacensības skolēnien no 5.-12.klasei.Pieteicās 10 dalībnieki. 5.-7.klašu grupā 6 dalībnieki, bet 8.-12.kl.grupā- 4. Gatavošanās turnīram notika cītīgi katru brīvu brīdi tenisa galds bija aizņemts. Jaunākā grupa tika sadalīta 2 apakšgrupās, kur katrs izspēlēja 2 spēles. Tālāk finālspēles.

Vecākā grupa spēlēja katrs ar katru.

Rezultāti 5.-7.klašu grupā:

1.vieta Miks Magone 6.klase

2.vieta Ilvars Dubults 7.klase

3.vieta Kevins Petrokaitis 6.klase

4.vieta Rinalds Martinsons 7.klase

5.vieta Gvido Kozlovskis 5.klase

6.vieta Adrians Šņore 5.klase

Rezultāti 8.-12.klašu grupā:

1.vieta Rūdis Otomārs Gaigals 8.klase

2.vieta Artūrs Andže 9.klase

3.vieta Artūrs Kalniņš 8.klase

4.vieta Armands Ungurs 8.klase

Paldies skolēnu domei- Sanijai, Edgaram, Artūram. Gaidām nākošās sacensības un turnīrus!          

Foto no turnīra. 






Arhīvs
2017 (40)   
2016 (24)   
2015 (2)   
2014 (4)   
2013 (1)   
2012 (1)